måndag 4 januari 2010

2010

Detta är första inlägget på ett bra tag, så har varit lite off och inte riktigt orkat skriva något i bloggen, men nu har jag kommit på något så nu ska jag skriva ner det. I hope you enjoy it.

Nu har alltså startskottet för år 2010 gått av i form av champagne korkar och raketer som lös upp vår himmel. Alla tänker att 2010 ska bli det bästa året någonsin fyllt av drömmar som går i uppfyllelse och löften som ska hållas.

Som de flesta vet så har jag sen 1,5 år tillbaka bott i en egen lägenhet som är belagd i en liten kommun som heter Valdemarsvik. Det är ungefär nu alla undrar, Vad fan är Valdemarsvik? Det min damer och herrar är en väldigt bra fråga utan ett vettigt svar. Men det jag gör i Valdemarsvik är att plugga och försöker få min finsnickardröm att bli sann. Men nu är det så att det är med en ångest och delvis sorg som jag vandrar in i 2010 med, när det gäller min utbildning. Min utbildning kommer alltså att förflyttas till Linköping och det är dit jag kommer flytta. Det kommer bli en total omställning och den så kallade Carl Malmstens utbildningen kommer upphöra att existera. Det är synd och en stor förlust för oss alla och det betyder att jag kommer ställas inför stora prövningar som individ då jag förflyttas från en skola med 100 elever till en med 2700 elever. Detta innebär att jag kommer få etablera nya kontakter, lära känna alla lärare och känna mig trygg i den nya miljön, vilket är näst intill omöjligt på endast 1 år.

Detta är alltså en av de stora saker jag står inför men det finns mer. Fosterbarn, resor, arbete, planering, etablering och framförallt kärlek. Men trotts vissa jobbiga saker tror jag att 2010 kommer bli ett toppen år, för vem vill ta de första stegen i 2010 med en negativ inställning?

Peace out!

1 kommentar: